Wat wilt de klant ?

Fase 2: Het Behoefteonderzoek

In de tweede fase het behoefteonderzoek , ga je als verkoper de behoefte van je klant opsporen.

Er gaat geen dag voorbij of je voert wel een gesprek met iemand. Hier hoef je niet over na te denken, dat gaat vaak automatisch. Toch zijn er nogal veel verschillen tussen al die gesprekken. Een gesprek heb je vaak met bekenden en soms met onbekenden. Een gesprek kan een discussie, een meningsverschil of zelfs een ruzie zijn. Vaak lopen gesprekken lekker soepel, maar andere gesprekken verkopen stroef of soms kom je niet uit je woorden. Bij een gesprek kun je gesprekstechnieken gebruiken.

Bekijk het korte fragment en los de vragen op van je werkbundel verkopen moet je leren.
Opdracht 1 - p. 6

De houding van de verkoper is zeer belangrijk! De verkoper moet interesse tonen in de klant , echter enkel door vragen te stellen kan je de behoefte van je klant vinden.

Je vraagt jezelf wat de klant wilt ?
Dit doe je door te weten te komen welk soort klant je hebt en door zo veel mogelijk te weten te komen door goede vragen te stellen.


Klik op onderstaande iconen om meer te weten te komen over elk deeltje.


Ben je klaar met je behoefteonderzoek ga dan naar verkoopargumenten

Siham Soto
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin